یزدفردا: معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و رئیس خزانه معین استان یزد گفت: ۱۶۱ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال درآمد از بخش‌های مختلف این استان وصول شد.

به گزارش یزدفردا: «علی اکبر صائبی» ضمن اعلام این خبر افزود: این میزان نسبت به عملکرد مصوب، هفت درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش دارد.

وی میزان درآمد مصوب استان در سال ۱۴۰۲ را ۱۷۳ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از مجموع درآمد وصولی استان ۱۵۵ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی تشکیل می‌دهد که ۹۷ هزار و ۵۱۶ میلیارد ریال آن مستقیم و ۵۷ هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال آن غیر مستقیم است.

وی مالیات‌های مستقیم را شامل مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی و دولتی، مشاغل، مستغلات، متفرقه درآمد، مالیات بر ارث، مالیات‌های اتفاقی و نقل و انتقال سهام، املاک و سرقفلی، تمبر و اوراق بهادار و خانه‌ها و خودروهای گران قیمت بیان کرد.

رئیس خزانه معین استان یزد گفت: مالیات‌های غیر مستقیم نیز شامل عوارض خروج مسافر از کشور، نقل و انتقال و شماره گذاری خودرو، فروش سیگار، ارزش افزوده و سایر کالاهاست.

وی تصریح کرد: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز درآمد استان از منابع حاصل از یک درصد فروش معادن و حقوق دولتی است.

اخیراً در نشست ستاد درآمد و تجهیز منابع استان که با محوریت ارایه گزارش تحقق درآمدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۲ برگزار گردید؛ اعلام شد: یزد پس از تهران، رتبه نخست در سرانه درآمدهای استانی(مالیاتی) را کسب کرده است.

البته براساس جداول قانون بودجه، در سال ۱۴۰۲ سهم یزد از درآمدهای استانی به میزان ۲,۷۹ درصد بوده که رتبه هفتم را در میان استانهای کشور کسب کرده است.

سهم یزد در جداول قانون بودجه برای سال ۱۴۰۳ از درآمدهای استانی ۲,۴۸ درصد تعیین شده که از این حیث یزد رتبه دهم را در میان استان‌های کشورمان دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا